Dit boek is makkelijk te lezen en te begrijpen
Ik begon mijn bedrijf omdat ik goed was in designen van huisstijlen en website’s. Ik kreeg klanten en mijn dienstenpakket werd een lappendeken door alle verzoeken van klanten. Ik merkte dat je soms ook te veel kan aanbieden.
Op dat moment dacht ik; doe ik het wel goed? Wat is de volgende stap? Ik merkte dat het aan focus ontbrak doordat ik reactief de markt aan het bedienen was.
En dit is waar dit boek in helpt. Het biedt op een hele leuke, eenvoudige en snelle manier overzicht in wat je nu eigenlijk aan het doen bent in je bedrijf.
Door dit overzicht kan je veel meer focus aanbrengen in datgene wat het bedrijf echt naar het volgende niveau gaat brengen. Zo weet je in een hele korte tijd; wat je aan het doen bent, wat je te doen staat en hoe je je bedrijf kunt versterken en succesvoller kunt maken.
Francis Liesting – Purple Carrot Creatives
Het boek leest lekker weg terwijl het wel inhoud heeft
Hoi Arvid,
Wat een heerlijk boek heb je geschreven. Eerlijk is eerlijk, voordat ik het ging lezen vroeg ik me af of je met iets nieuws zou komen. Ik ben positief verrast!
Het boek leest lekker weg terwijl het wel inhoud heeft. De leuke en simpele metaforen zorgen ervoor dat de boodschap instant duidelijk wordt. De quotes motiveren je om ook daadwerkelijk met het werkboek in de weer te gaan.
Ik ben groot fan van DIY. En dat kan met behulp van dit boek! Met of zonder veel ervaring als ondernemer en met of zonder groot budget.
Ilse Vinck – de Vroege Vogels
Een helder geschreven boek die je dichterbij de klanten brengt, ik raad het elke zzp’er aan
De inhoud van het boek is duidelijk en vernieuwend. Vooral de eigen inbreng en handelswijze geven je als lezer direct inzicht in de veranderingen die genomen kunnen worden. De inhoud van het boek laat je anders denken over het omgaan met de mensen om je heen door anders naar jezelf te kijken.
De inhoud van het boek is praktisch en goed toepasbaar in de praktijk. Het doelen stellen onderdeel is een heel waardevol onderdeel van het boek.
Willem Vonk – Tasty Tuk
Praktisch en toepasbaar in de praktijk voor de ZZP-er en kleine ondernemer
Met de inhoud krijg je het vertrouwen dat succes – hoe je dat ook definieert – binnen handbereik ligt. De positionering en marketing van bedrijfsactiviteiten krijgt ook een praktisch kader om dat inhoud te geven. Het boek is nuttig om greep op positionering en marketing te krijgen.
Het is praktisch en toepasbaar in de praktijk voor de ZZP-er en kleine ondernemer. Ook het werkboek geeft handvatten om in ieder geval volgens een bepaalde structuur aan de slag te gaan met het gedachtengoed.
Het gehele concept is waardevol om met hernieuwde inzichten en handvatten aan de slag te gaan met marketing en positionering.
Ik zou het anderen aanraden. Juist omdat de inhoud in heldere en praktische taal aangereikt wordt. Hierdoor zie je welke aspecten van het ondernemerschap je het beste als eerste kan aan pakken.
Ook leuk als relatiegeschenk dit boekje, voor bedrijven om het cadeau te doen aan klanten.
Caroline van Leuven – Executive & Medical Coach
Een ideaal naslagwerk om je gouden koers te bepalen
Het boek laat je nadenken over je voornaamste doel in het leven. Een ideaal naslagwerk voor de startende ondernemer om je gouden koers te bepalen en vast te houden!
Lotte Gerland – What’s Your Story
Fijn dat je direct praktisch aan de slag kan
Stap voor stap maak je me wegwijs en zet je me als ondernemer aan het denken. Fijn dat je direct praktisch aan de slag kan en je het in een werkboek kan opschrijven. Goede tips ook, daar heeft een ondernemer veel aan!
Hilke – F!er Marketing
"Mooi geschreven: Als je even afdrijft van je doel stel je actieplan bij en ga weer door."
-Carola
Erg prettig boek om mee te beginnen als je geen zin hebt om je te verdiepen in social media algoritmes, mailfunnels en dergelijke 😊.
Een fijne basis als beginnend ondernemer. Een paar principes ben ik aan het toepassen, zoals bijvoorbeeld in het begin iets gratis weggegeven en iets extra’s doen voor een klant.
Meinou – Heel het dier